Szkoła Podstawowa nr 84
we Wrocławiu
im. Ruchu Obrońców Pokoju
Menu

Archiwum

Wychowawcza na wypasie: "Każdy inny, wszyscy równi"

Jak zorganizować godzinę wychowawczą, by wnieść w życie dzieci coś ważnego, a przy tym zachęcić je do rozważań? Pani Małgorzata Madajczak i pani Marzena Gaczoł mają na to sposób: w ramach projektu "Każdy inny, wszyscy równi" klasa 5B wzięła dziś udział w warsztatach dotyczących trudności, z którymi borykają się osoby niesłyszące i niedosłyszące.

Pani Małgorzata – nauczycielka współorganizująca proces kształcenia – wprowadziła uczniów w świat osób niedosłyszących. Podając konkretny przykład, rówieśnika naszych piątoklasistów – swojego syna, opowiedziała o funkcjonowaniu osoby z deficytem słuchu w codzienności. Uczniowie mieli okazję przekonać się, w jaki sposób działa aparat słuchowy, poznali tajniki ślimaka, młoteczka czy kowadełka, ale też wysłuchali nagrania, które uzmysłowiło im, jak trudny jest odbiór dźwięku bez odpowiedniego wsparcia sprzętowego.

Zespół klasowy zastanawiał się nad przyczynami niedosłuchu – trzeba przyznać, że uczniowie byli zaskoczeni! – nie zabrakło też wzmianki o savoir vivre (już wiemy, czego nie należy robić), a zwieńczeniem rozmowy były plakaty z prostym, ale ważnym przekazem: Jak możemy ułatwić osobom niesłyszącym i niedosłyszącym życie? Nasza młodzież ma świetne pomysły!

Warsztaty zakończyliśmy nauką podstawowych zwrotów z języka migowego, uczniowie mieli również okazję przyjrzeć się bliżej daktylografii, czyli alfabetowi palcowemu, do którego z pewnością będziemy wracali (5B stwierdziła zgodnie, że to "fascynujące").

Takie wychowawcze to my lubimy!

27 września 2022 | Marzena Gaczoł, Małgorzata Madajczak | Powrót do spisu wiadomości

Drukuj