Szkoła Podstawowa nr 84
im. Ruchu Obrońców Pokoju
Menu

Archiwum

Relacja z wycieczki do Krośnic...

Dn. 23 maja wyjechaliśmy na trzydniową wycieczkę. Dla niektórych był to pierwszy wyjazd szkolny aż na tyle dni....

Program zaproponowany przez Ośrodek Edukacji Ekologicznej w Krośnicach (niewielkim miasteczku położnym  w Dolinie Baryczy był niezwykle atrakcyjny. Przekonaliśmy się o tym już pierwszego dnia. Tuż po przyjeździe odbyliśmy pieszą wycieczkę do miejsc, z których mogliśmy podziwiać ptaki żyjące w swoich naturalnych środowiskach. Zaopatrzeni w lornetki obserwowaliśmy z wieży widokowej i innych miejsc: orły, łabędzie, kormorany, perkozy, gęgawy, udało nam się nawet zobaczyć żurawie i czaple. Wsłuchiwaliśmy się w ptasie śpiewy, a czujni słuchacze usłyszeli  głos bąka…

Tego dnia wybraliśmy się również na wycieczkę kolejką wąskotorową. Podziwialiśmy z okien wagoników piękne pejzaże... Po obiedzie i krótkim odpoczynku mieliśmy okazję obejrzeć kamienie szlachetne i minerały w miejscowym muzeum. Pan przewodnik pokazał nam, jak wygląda obróbka takich kamieni. Z ciekawością przyglądaliśmy się zgromadzonym w gablotach pięknym eksponatom. Nie był to jeszcze koniec atrakcji. Po kolacji chętni uczniowie, a było ich wielu, mogli pójść do miejscowego aqva parku. Tam, na zabawie, zjeżdżaniu i grach sportowych w wodzie, czas minął nam bardzo szybko. Gdy część naszej wycieczki baraszkowała w basenie, pozostali uczniowie świetnie bawili się na świeżym powietrzu - przed schroniskiem.

Drugi dzień pobytu też zaczęliśmy od długiej wędrówki nad stawy milickie. Zaś po obiedzie i krótkim wypoczynku mieliśmy świetne zajęcia o ptasich śpiewach. Były zagadki, zabawne wierszyki o ptasich osobnikach i ich gniazdach. Po kolacji oglądaliśmy piękny film pt: ” Dolina Baryczy”

Ostatni dzień pobytu w gościnnych Krośnicach upłynął na warsztatach dziennikarskich. Po ciekawym wykładzie i wskazówkach technicznych zajęliśmy się pracą. W grupach projektowaliśmy logo Doliny Baryczy. Wyszły całkiem niezłe prace

Do Wrocławia wróciliśmy w środowe popołudnie. Dla klasy szóstej był to ostatni wyjazd w szkole podstawowej, dla innych klas zachęta do kolejnych wypraw do pięknych zakątków naszego kraju..

/Relacja powstała na podstawie sprawozdań z uczniowskich zeszytów/