Archiwum
Projekt "Podróże małe i duże – Australia"
Z pewnością zauważliście już, że hol naszej szkoły został opanowany przez kolor pomarańczowy.
Świetlicowy projekt "Podróże małe i duże – Australia" zajmował nas przez ostatnie tygodnie, dostarczając potężnej dawki wiedzy i rozrwyki. W każdej grupie odbyły się zajęcia, które pozwoliły naszym podopiecznym podzielić się z kolegami wspomnieniami z wypraw bliskich i dalekich oraz "wyrwać się" za granicę – Polski i wyobraźni.
Możemy śmiało stwierdzić, że o Australii wiemy już całkiem sporo: poznaliśmy faunę (tu rządzą torbacze, a prym wiedzie diabeł tasmański) i unikatową florę, zdobyliśmy informacje na temat wielkiej rafy koralowej, zapoznaliśmy się z kulturą Aborygenów, znamy już flagi państw tworzących Australię i Ocenię, wiemy, jak żyją tamtejsze dzieci, a także poznaliśmy ogrom faktów i ciekawostek dotyczących tego obszaru.
Efektem naszej wyprawy po wiedzę są plakaty – zawierające najważniejsze i najciekawsze informacje – stworzone przez każdą z grup świetlicowych. Zachęcamy Was do buszowania w australijskich klimatach.
To jednak nie wszystko! Temat zainspirował nas do aktywnego działania i wykorzystania oraz sprawdzenia swojej wiedzy na temat tego kraju.
Pierwszaki odbyły niesamowitą (pobudzającą wyobraźnię) podróż na "magicznym dywanie" – nasi milusińscy zabierali kolegów w miejsca znane i do fantastycznych krain. Dzieci z żywym zainteresowaniem odkrywały nieznany ląd, zdobywając informacje o życiu w Australii, poznając tamtejsze zwierzaczki – lądowe i wodne. W klasach drugich (gr. IV i V) skupiliśmy się na rozmowach o wielkich i mniejszych wyprawach, pracowaliśmy z mapą, robiliśmy serduszkowe balony, słuchaliśmy australijskich wykonawców, a zdobytą o kontynecie wiedzę sprawdzaliśmy, biorąc udział w tematycznych quizach, rozwiązując zagadki i rebusy. Z klocków ("wafli") powstawały tematyczne budowle. Nie zapomnieliśmy również o kolorowych zabawach z chustą Klanzy w iście podróżniczym klimacie. W grupie VI i VII powstała ogromna budowla przestrzenna z klocków "Bump" – Sydney Tower Eye, dzieci budowały też mosty z siatki (Sydney Harbour Bridge). Na tablicach zawisły obrazy inspirowane aborygeńską sztuką, tzw. "kropka w kropkę", a Kacper Ilski (3c) zbudował Operę w Sidney z klocków Lego! Nie zabrakło rówież quizu – tu najlepiej poradzili sobie Oliwia Mencel (3b) oraz Kuba Pawlik (3c); w odpowiedni nastrój wprowadziły uczniów dźwięki Didgeridoo. Grupy VIII i IX odbyły niezwykłą podróż w świat Aborygenów, przedzierając się przez australijską roślinność. Pytaniom, rozmowom oraz intensywnemu zbieraniu informacji nie było końca!
W ramach projektu "Podróże małe i duże – Australia" działo się wiele, a jednak wciąż ten kontynent pozostaje dla nas ogromnym źródłem inspiracji. Mamy nadzieję, że Was również ten temat zaciekawił i teraz dacie z siebie wszystko, by opowiedzieć nam swoją australijską historię. Przypominamy o trwającym – do 30 kwietnia! – konkursie międzyszkolnym "Podróż dookoła świata –Australia".
Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie w projekt i życzymy Wam zawsze udanych, a przy okazji kształcących, podróży!
19 kwietnia 2018 | Marzena Gaczoł | Powrót do spisu wiadomości