Edukacja Ekologiczna
Główną ideą szkolenia była edukacja ekologiczna uczniów i uczennic w zakresie zrównoważonego stylu życia zgodnego z zasadą zero waste.
Warsztaty opierały się na zbudowaniu “mapy ekologicznych działań w szkole Ekopolis”.
Zajęcia zostały zrealizowane przez Centrum Placówek Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu, a prowadzone były przez edukatorki z Centrum Edukacyjnego Ekolandia.edu.
Treści i zagadnienia poruszane podczas warsztatów były następujące: idea zero waste, recykling, świadoma konsumpcja, segregacja odpadów, zasada 3R, 5R. Kształtowanie postawy proekologicznej. Stosowanie nawyków kultury ekologicznej. Segregowanie odpadów do właściwych koszy. Wykorzystanie odpadów i edukacja w zakresie recyklingu. Organizowanie wydarzeń ekologicznych. Poznawanie znaczenia ochrony środowiska dla życia i zdrowia człowieka. Praktyczne nawyki, które mają rozwijać postawę proekologiczną poprzez codzienne działania na rzecz środowiska.
Metody pracy
1. Aktywizujące:
- gra ekobingo - z pomocą której dowiedzieliśmy się od uczniów jakie działania podejmują na co dzień, aby ograniczyć ilość odpadów,
- pajęcza sieć - z pomocą której utrwaliliśmy z uczniami wiedzę dotyczącą działań ekologicznych.
2. Grupowe działanie
- zagraliśmy w gry ekologiczne (reflex - celem była edukacja w zakresie idei zero waste; segregodomino - nauczyliśmy się jak segregować odpady),
- na arkuszach papieru stworzyliśmy “mapę ekologicznych działań Ekopolis”,
- zbudowaliśmy z uczniami pomysł na ekologiczne wydarzenie w szkole,
- uczniowie wykonali plakaty zachęcające społeczność szkolną do udziału w inicjatywie Ekopolis.
3. Indywidualna
-każdy uczeń otrzymał książeczkę edukacyjną “ Jak być eko” w której znalazły się ekologiczne zadania - krzyżówki,
łamigłówki, zadania dotyczące idei zero waste czy też związane z segregacją odpadów,
-uczniowie wzięli udział w warsztatach praktycznych - nadania nowego życia nie potrzebnym rzeczom - ze starych koszulek wykonali torbę na zakupy.



