Młodzi w obiektywie
Młody widz, utożsamiając się z bohaterem filmowym, próbuje zdefiniować swoje miejsce w świecie. Interpretowanie postępowania postaci przychodzi mu niezwykle łatwo, gdyż śledzi decyzje rówieśnika na ekranie i dzięki temu uczy się, jak rozwiązywać własne problemy.
Uczniowie z natury rzeczy wzbraniają się przed nakazowymi metodami, które prezentowałyby, co należy zrobić w danej sytuacji. Często przekornie postępują wbrew decyzjom dorosłych, jednak z racji swojego młodego wieku mają trudności z dostrzeżeniem konsekwencji własnych działań. Bohaterowie filmów przedstawianych w cyklu „Młodzi w obiektywie” stają przed ważnymi wyborami, które nie są obce większości dzieci w ich wieku. Tym samym film jest doskonałym narzędziem służącym do uwrażliwiania i poszerzania wiedzy o relacjach ludzkich. Młody widz obserwuje gotowe rozwiązania, a jednocześnie w przystępny sposób dowiaduje się o skomplikowanej sieci współzależności, wśród których dziecko jest jednostką zaangażowaną, postrzeganą podmiotowo i traktowaną poważnie. Filmy wyselekcjonowane do cyklu łączą w sobie atrakcyjną i interesującą dla młodych widzów formę z niebanalną i wartościową pod względem edukacyjnym treścią. Twórcy zaproponowanych filmów starają się dotknąć wszystkiego tego, co składa się na rzeczywistość nastolatków, angażując ich do podjęcia dialogu.
Dzięki cyklowi „Młodzi w obiektywie” uczeń:
- ćwiczy spójne komunikowanie i uzasadnianie własnego zdania w oparciu o treść
- dostrzega wartość współpracy, tolerancji, akceptacji i konieczność podejmowania odpowiedzialności za własne decyzje
- konfrontuje własne doświadczenia z sytuacją bohaterów
- doskonali myślenie konkretne oraz abstrakcyjne
- podejmuje rozważania dotyczące wartości
- łączy treść filmów z zagadnieniami edukacji globalnej
- interpretuje wartości etyczne wpisane w przekaz naddany dzieła filmowego
- interpretuje dzieło filmowe jako strukturę wielowymiarową
- poszukuje przyczyn zaobserwowanych zjawisk społecznych i projektuje ich konsekwencje zgodnie z własnym rozumieniem świata i oglądem relacji społecznych
- poszerza rozumienie pojęć etycznych i wartości pożądanych w społeczeństwie
- poznaje metody krytycznego odbioru obrazu filmowego, analizy i interpretacji tekstu kultury
(opis: Nowe Horyzonty)
My w kinie:
Zobacz także:
- Taniec - moja nowa pasja
- Pokonać bariery
- Każdy inny - wszyscy równi
- Myślę, decyduję, działam – finanse dla najmłodszych
- OCALIMY ŚWIAT
- Europa i ja
- Tajemnice zimowego lasu
- Bieg po zdrowie
- Kreatywne Prace Plastyczne
- Filharmonia dla Młodych
- WFzAWF Aktywny powrót dzieci do szkół
- iTeatr
- Zabawa w spokojny umysł
- Emocja
- Pociąg do ruchu- Aktywny przystanek ŚWIETLICA
- Taniec moja nowa pasja
- Re_kologia
- DI
- Wirtualne podróże
- Filtruje dla Bałtyku
- Czytanie ma moc
- Młody Europejczyk
- Projekty: Aktywni - Pozytywni; Podróże na Kraniec Świata; Kim zostanę, gdy dorosnę?
- Mały Mistrz
- Szkoła w mieście
- #MegaMisja
- Miasto Pokoleń
- Cały Wrocław czyta dzieciom
- Judo in school
- SMOK
- Klasa z MCS
- Mediacje rówieśnicze
- Lekcje twórczości
- Matematyczne eksperymenty
- Młodzi w obiektywie
- Razem w szkole. Multikulti